İngilis dilində təkrar etməyin vacib rolu

Bir çox dil öyrənənlər (və onların müəllimləri) üçün təkrarlama yüksək qiymətləndirilir, istər söz ehtiyatı, istər qrammatik birləşmələr, istərsə də səslər və ya ifadələrin təkrarlanması olsun. Bu təcrübə bir çox insanların düşüncə və təcrübələrində o qədər kök salıb ki, onlar bu təcrübə olmadan dil öyrənməyi onun əsas hissəsi kimi görməkdə çətinlik çəkirlər.


Əksər insanlar qəbul edirlər ki, təkrar, bu təcrübənin bir sıra elementlərinə tam diqqət yetirdiyiniz zaman, zehinli təkrar, təkrar kimi təsirli olmayacaq. Beləliklə, düzgün tələffüzü əldə etmək üçün bir sözü ağılla təkrarla təkrarlasanız, diqqətinizi aşağıdakılara yönəldə bilərsiniz:

  • Sözün necə deyildiyi
  • Bir səsin (sözün içindəki) ağzın hansı hissəsinə yerləşdiyi, dediyiniz kimi görünür
  • Ağzınızın forması dəyişdikcə bu səs necə dəyişir
  • Həmin sözü təşkil edən müxtəlif səs elementləri (saitlər, samitlər, ton və s.).
  • Deyilən söz özünüzə necə səslənir
  • Deyilən sözün başqalarının dediklərini eşitdiyinizlə müqayisəsi
    oxşar səslənən sözlər /oxşar məna daşıya bilən sözlər

Belə bir təcrübənin hətta təkrar adlandırıla biləcəyi və ya edilməməsi mübahisəli bir məsələdir. Problem ondadır ki, kənardan təkrar kimi görünən bir sıra təcrübələri təsvir etmək üçün ingilis dilində yalnız bir sözümüz var. Belə ki, insanlar eyni termindən istifadə edir, amma əslində çox fərqli təcrübələri təsvir edirlər.
Aktiv şəkildə təkrarla məşğul olsanız və təcrübənizə diqqət yetirsəniz, əldə etdiyiniz nəticələrdən razı qalacağınız nöqtəyə daha asan çata bilərsiniz. Bu cür şüurlu məşğul olan təcrübə, öyrənmə şanslarımızı maksimuma çatdırmaq istəyiriksə, bunu hədəf qoymalıyıq. Biz isə ağılsız təkrar adlandıra biləcəyimiz şeylərdən üz döndərməliyik. ABŞ-ın Merilend Universitetində körpələr üzərində aparılan bu yaxınlarda aparılan bir araşdırma, “Məsələn, “top” sözünü təkrar-təkrar təkrarlamaq, mütləq faydalı deyil, ….. Bunun əvəzinə, ananın körpələr haqqında danışması daha effektivdir. Sözü müxtəlif cümlələrdə təkrarlayın ki, uşaq bu sözü müxtəlif kontekstlərdə eşitməyə alışsın

Təkrarlamaq sadəcə təkrar etməyimizi təklif edir. Bu, bizi həmin təkrarın nəticələrə gətirib çıxarması üçün nə etməli olduğumuz barədə düşünməyə sövq etmir. Ona görə də yaxşı olar ki, nəyisə təkrar etməyin bizə öyrənməyə və ya yadda saxlamağa kömək edəcəyini düşünməkdən uzaqlaşaq. Bunun əvəzinə biz öyrəndiyimiz hər bir yeni şeydə variasiyaları, nümunələri və incəlikləri araşdıraraq, öyrənməmiz qarşısında bizi fəal olmağa təşviq edən dil və təcrübələrdən istifadə etməyə doğru hərəkət etməliyik.
Praktik təkliflərdən biri ola bilər ki, bir şeyi təkrarlamazdan əvvəl eşitdiklərinizi daha diqqətlə dinləməyi öyrənin. Tələffüz vəziyyətində, təkmilləşdirmək istədiyiniz elementin mümkün qədər çox hissəsini ayırmağa çalışın. Beləliklə, siz “təkrarla” getdiyiniz zaman üzərində işləyəcəyiniz şey haqqında çox aydın bir eşitmə yaddaşınız var. Sonra, nəyi yaxşılaşdırmağa çalışdığınızı söylədiyiniz zaman dediklərinizi diqqətlə dinləyin.

Bu cür təcrübə ilə biz daha çox iştirak etməyə və dediklərimizə daha çox diqqət yetirməyə “məcbur oluruq”. Bu, daha yaxşı başa düşməyimizə və məlumatlılığımıza uyğun olaraq gördüyümüz işləri tənzimləyərkən öyrənməni təşviq etmək ehtimalı daha yüksəkdir. Biz həmçinin özümüzü daha diqqətli olmağa öyrədirik, ona görə də zaman keçdikcə bu sərtliyi qoruyub saxlasaq, öyrənmə effektivliyimiz yaxşılaşacaq. Biz özümüzü bu vəziyyətə nə qədər çox yerləşdirə bilsək, bir o qədər bu öyrənmə üsulunu özümüzə defolt etməyi öyrənirik. Bu getdikcə daha çox baş verdikcə, öyrənməmizdə getdikcə daha təsirli oluruq.

Leave a Comment

Sizin e-poçt ünvanınız dərc edilməyəcəkdir. Gərəkli sahələr * ilə işarələnmişdir